viernes, 9 de enero de 2009

La Angostura, 9 de gener del 2009

Després de 31 hores dalt d'un autobús, trams de la ruta 40 de rípio com diuen aquí del camí de terra o pedres, pobles que sorgeixen del no-res, quilòmetres i quilòmetres d'horitzó als 360 graus, hores viscudes des de la son, els somnis, els pensaments, l'imaginari... després d'això i més, arribàvem al Bolsón a les 7 del matí. La ciutat encara dormia. El llac quedava lluny, i encara, Lago Puelo, la població, a uns 7 quilòmetres de l'aigua. Així que vaig decidir que no n'hi havia prou amb 31 hores i en vaig fer 3 més fins a La Angostura.

Aquí el turisme és del país, encara no he trobat ningú que no fos d'Argentina, fins i tot a l'alberg. Ho prefereixo a l'ambient d'altres albergs en què l'idioma predominant és l'anglès, que per a mi és quasi xinès.
El llac és a tres quilòmetres. Ahir vaig acostar-m'hi i vaig descansar vora l'aigua. Avui m'hi he ficat de ple. Dia de caiac amb un grup (família de Buenos Aires, parella de Rosario i la guia, la Silvina, de Buenos Aires, que fa cinc anys que viu aquí). Bany a les aigües fredes. Sol, calor, cel, blau immaculat, aigües transparents, tots els tons del verd, des de la foscor profunda a la claredat de les ribes. Platges de sorra volcànica, boscos i més boscos.

Buenos Aires m'espera, tres dies per veure la ciutat i dijous agafo l'avió cap a Roma i de Roma a Barcelona. Arribo divendres al matí. Començo a dir la paraula adéu.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Fàntàstíc! totes les paraules que parlen d'aquest viatge es mereixen tots els accents possibles... és una manera gràfica d'expressar tota l'autenticitat i energia que volen transmetre i que sento; ho torno a dir, fàscínànt! màgnífíc!... I sento enveja molt sana! Que fa pena que se t'acabi, però quina sort haver-ho viscut.

Adéu? Quan vagis deixant aquestes terres i la seva gent comença a dir la paraula hola, perquè ara els portes dins teu per sempre més, memòria i records, emocions i sentiments, corren per les teves venes i pel teu cor. El coneixement de tots aquests dies ja forma part de la teva forma de ser. Quin regal! Comença a dir la paraula gràcies...

Estic molt content per tu. Una forta abraçada. Tati

Isabel Clapés Lluís dijo...

Gràcies, Tati! I sí, vaig posar la paraula "adéu", però no la sento com un adéu. En els adéus hi ressona el buit i jo no me'n vaig de buit, me'n vaig de ple. Patagònia ja forma part de la geografia del meu cor.

Fins aviat, Iermà! Una abraçada patagònica!

Isabel Clapés Lluís dijo...

Gràcies, Tati! I sí, vaig posar la paraula "adéu", però no la sento com un adéu. En els adéus hi ressona el buit i jo no me'n vaig de buit, me'n vaig de ple. Patagònia ja forma part de la geografia del meu cor.

Fins aviat, Iermà! Una abraçada patagònica!

Sònia Moll dijo...

Te'n vas de ple, és clar. Això vol dir que no te'n vas.
I els qui t'hem llegit tampoc marxem de buit. Gràcies un cop més per compartir-ho.